Retur & reklamasjon
Ønsker du å bytte en vare i en annen størrelse, farge eller produkt, må du kontakte oss før du sender oss returen. Vi må bekrefte om produktet du ønsker er tilgjengelig. Kom innom butikken eller kontakt oss på butikk@hannepalandet.no eller telefon +47 936 22 644.
Varen må være ubrukt, med merkelapper og i originalemballasje. Fraktkostnad for retur dekkes av kjøper. Mer info i fanen om retur.
Fraktkostand for retur dekkes av kjøper.
Retur og returlapp sendes til:
Hanne på landet AS
Asktorvet 4
2022 Gjerdrum
Som kunde har du rett til å benytte deg av retten til å returnere eller bruke angreretten din i løpet av 14 dager fra den datoen du har mottatt varen. Du har rett til å bytte en vare tilbake og få en annen av butikken der du kjøpte den. Hvis du ikke finner noe du liker når du drar tilbake til butikken, kan du få en tilgodelapp. Tilgodelapp er gyldig i ett år. Varen må være ubrukt, med merkelapper og i originalemballasje.
Det er ingen bytte/retur rett på bestillingsvarer eller varer som er spesielt produsert til deg. Vi ønsker at du skal være fornøyd med produkter du bestiller hos oss, så du må derfor gjerne ta kontakt med oss i slike tilfeller slik at vi finner riktig vare til deg. Ved kjøp av øredobber og forsegling er brutt kan disse ikke byttes.
Som forbruker og kunde har man i utgangspunktet en angrerett på 14 dager etter at avtalen er inngått. I dette tilfelle vil dette være den datoen kjøpet er gjort, eller er kjøpet gjort over nett vil angreretten tre i kraft fra den dagen du mottatt varen. Retten til å benytte seg av angreretten gjelder så lenge man melder ifra i løpet av disse 14 dagene, dette skal skje skriftlig (angrerettskjema eller e-
post?). Hvis du som kunde ikke får opplyst info ang dette, vil angreretten kunne utvides til 12 mnd. Velger man å benytte seg av angreretten skal varen sendes/leveres tilbake seneste 14 dager etter at meldingen om dette ble sendt/ og mottatt.
Som kunde har du etter loven alltid 2 års reklamasjonsrett. Skulle du oppdage at varen har skader eller mangler må gi oss beskjed så rakt som mulig slik at vi kan rette opp i saken. Ta gjerne bilde av vare og forpakning, og send oss sammen med henvendelsen. Skulle dette oppstå, blir ikke du belastet for evt returavgift og ny eller reparert vare vil sendes kostnadsfritt tilbake til deg (vi tar forbehold om at vi fortsatt ha ønsket vare og evt ønsket str på lager). Skulle løsningen bli refusjon av salgsprisen vil dette trakkes fra evt faktura eller betales tilbake så raskt vi har godkjent reklamasjonen. Er det tydelige transportskader når du mottar pakken ta gjerne bilder for dokumentasjon.
– For å benytte seg av reklamasjonen må du kunne fremlegge ordrenummer.
– For å benytte seg av reklamasjonsretten må produktet være oppbevart, brukt og vasket forsvarlig.
Vi kontrollerer og sjekke alle varer for feil og mangler før vi pakker og sender varen til deg.